יום שישי, 11 בספטמבר 2020

חרם וכיצד משפיע על חיינו בכלל ועל הזוגיות בחיינו בפרט

 

 

חרם וכיצד משפיע על חיינו בכלל ועל הזוגיות בחיינו בפרט

 

ניצה הגיעה אלי ואמרה כבר נמאס לי ממנו כל פעם שאני אומרת או עושה משהו שלא מוצא חן בעיניו הוא נכנס לברוגזים שנמשכים חודשים. התחושה הזו של להרגיש שלא רואים אותי, לא שומעים אותי, ממש נידוי כבר ממש נמאס לי מזה.

 

שאלתי אותה ומתי חווית את תחושת הנידוי הזו בעבר?

 

ענתה לי בנון שלאנטיות אה בבית ספר יסודי כשכל השכבה עשתה עלי חרם.

 

לצערי הרב, על חרם אנחנו שומעים כל כך הרבה בשנים האחרונות, במיוחד בתקשורת, בפייסבוק על שיימינג עד לרמה שילדים הגיעו להתאבדות. זה כואב וזה עצוב וזה אפילו מסעיר את רגשותינו.

 

לצערי מיום ליום אני מגלה כי חרמות ונידוי התקיימו בכל התקופות  אפילו בתקופות עבר מאוד רחוקות.

 

נתקלתי במקרה בקליניקה באשה שהגיעה לגיל 60 והיתה צריכה משקפי ראיה ונכנסה ממש להסטריה. משקפיים זה אומר שאני זקנה אני לא יכולה שיהיו לי משקפיים אף אחד לא יסתכל עלי ינדו אותי. כאן עצרתי אותה וביקשתי שתנשום עמוק. משקפיים ונידוי או זקנה ונידוי בואי נראה מהיכן זה מגיע וצללנו למעמקי התת מודע

 

שם עלתה לה חווייה בה היתה אסקימוסית וכשהגיעה לגיל מבוגר ביתה שלחה אותה למות לבד במקום מרוחק היא נידתה אותה תחושת הנידוי הזו המשיכה לנהל אותה וכשכבר לא יכלה יותר בלי משקפיים זה הצית אצלה את אותו זכרון גלגולי נשמתי.

 

כמו שאנחנו כבר יודעים נידוי וחרם יוצר תחושה שאנו לא אהובים ,,,לא רצויים אך מטבע האדם מה שהוא רוצה לחוות זה להיות אהוב להיות רצוי, להיות שייך,להיות מוערך, וחוויית הנידוי והחרם יוצרת בדיוק את ההיפך מה שגורם ל:

ריצוי כדי שיאהבו אותנו

חוסר הקשבה פנימית

חוסר ראויות לאהבה כי הרי אם לא אוהבים אותנו בחוץ אז אנחנו לא ראויים להיות אהובים.

וזה פוגע באהבה העצמית.

 

ואותה התנהלות של חוסר אהבה וריצוי ממשיכה להשפיע עלינו בכל מערכות היחסים שלנו. אנו מנותקים מעצמנו כי אנו מרגישים לא ראויים לאהבה, ועושים הכל כדי שיאהבו אותנו מתוך הקשבה חיצונית, מה אחרים רוצים שנעשה כדי שיאהבו אותנו שזה גם מביא להרבה ניצול וכתוצאה מכך אנחנו מאבדים את עצמנו.

 

אנחנו מנותקים לחלוטין מהאהבה העצמית כי מבחינתנו אם לא אוהבים אותנו מבחוץ איך אנחנו יכולים לאהוב את עצמנו?

כמו כן יש לעיתים חרם שמלווה בבריונות מה שגורם למושא החרם לרצות להקטין את עצמו עד כי ייעלם שלא יוכלו להפנות אליו את הבריונות.

 

לפני כשבוע היתה אצלי מטופלת גם היא חוותה חרם 6 שנים בכל מהלך בית הספר היסודי כשהגיעה לתיכון מתוך אותו פחד מחרם ונידוי הפכה להיות סופר ביצ'ית כך הגדירה את זה כדי למנוע פגיעה נוספת במהלך השנים למדה לאזן את השניים ולמדה מהי אהבה עצמית. להפוך להיפך זו גם אחת התופעות של חרם ונידוי.

 

אז העבודה הראשונה לעשות היא מצד אחד לשחרר את אותה טראומה של חרם ונידוי להבין את השיעור שבאנו ללמוד שכן אנו כבר יודעים שכל מה שקורה במציאות שלנו זימנו אותו כדי ללמוד שיעור בחיינו. והשיעור מדבר על שייכות, מדבר על אהבה עצמית, על להעריך את עצמי, והקשבה פנימית וכל אלה באים כדי ללמד אותנו מתוכנו ללא קשר לרעשי רקע חיצוניים.

 

אז מתחילים בעבודה על אהבה עצמית ללמוד לאהוב את עצמנו עם כל הקושי למרות ועל אף שלא אוהבים אותנו מבחוץ וככל שהאהבה העצמית גדלה כך משתנה האהבה החיצונית, כך רואים אותנו יותר.

אלה שחוו בריונות, בדרך כלל בריונות מתחילה כשאותו בריון או מרגיש מאוים על מעמדו או שצריך להרגיש כוח בצורה שלילית כי כך הוא חווה בבית אהבה וזו הדרך היחידה אותה הוא מכיר.

 אז לשחרר את המקום שבו היינו מאיימים על האחר ולכן נוצרה הבריונות, לשחרר את ההקטנה, ללמוד לאפשר לעצמנו להראות להיות בנוכחות ובחשיפה.

 

ואהבה עצמית היא המפתח כמעט להכל כמו כן יש כאן שיעור משמעותי בשייכות והשייכות המקורית היא לנו לעצמנו והיא מגיעה מתוך הקשבה פנימית

 

בואו נחזור לניצה.

עם ניצה התחלנו באהבה עצמית מיום ליום חיזקנו את האהבה העצמית הן באמצעות מנטרה הן תרגול אהבה עצמית ועוד.

עבדנו על נושא הריצוי שהיה משמעותי בחייה והתבטא בכל כך הרבה תחומים בחייה, היא תמיד הרגישה נחותה ולא שווה ולכן ריצתה וזה התבטא מול אחותה והוריה ,מול ילדיה וכמובן מול בעלה.

תרגלנו הקשבה פנימית דווקא כל פעם כשהיא נתקפה בצורך לרצות הייתי עוצרת אותה ושואלת אותה ומה את באמת רוצה ובדקנו אפשרויות פעולה מה לעשות איך לבטא את ההקשבה הפנימית במקום הריצוי, ממש החלפתי תבניות התנהגותיות ישנות בחדשות. כשהיא הסכימה לעמוד על שלה ולא לוותר על עצמה צרכיה ורצונותיה.

 

 במהלך כל תקופת הטיפול ביננו הם היו בברוגז, בסופו של דבר היא פנתה לבעלה ואמרה לו עניין הברוגזים נגמר עכשיו או שאנחנו יושבים לדבר ומתמודדים עם הבעיות שיש לנו בדרך בוגרת או שאני מכינה לך מזוודה ואתה עוזב את הבית.

הוא גדל עם משפחה קשה שניהלה אותו תמיד והיה רחוק מהקשבה פנימית ולכן ריצה את אימו ואחיותיו והרגיש שיש לו את הכוח על אשתו. וכשהיו עימותים תמיד ברח והתחבא בתוך עצמו כמו צב שנכנס לתוך ביתו. הבנו שהיה לו קשה להתמודד עם קשיים והעדיף להתחפר בתוך עצמו אך כשגילה שמחכה לו מזוודה בפתח הבית הבין שהוא חייב לשבת לדבר ולפתור את העניינים אחרת הנישואין יגמרו כאן.

מה שבסופו של דבר יצר את הגישור בין שניהם. היא הפסיקה לרצות, הוא גרם לה להרגיש שייכת רצויה ואהובה והוא פתר את אותם עניינים שהפריעו לו בעצמו בלי לנווט אותה לפי גחמותיו.

 

אז חרם ונידוי הם שיעורים משמעותיים שיש לנו בנושא ריצוי, בנושא שייכות ובמיוחד בנושא אהבה עצמית.

 

פרוייקט אהבה עצמית הוא פרוייקט שמאוד נוגע לליבי במיוחד מאחר ועבודתי הרוחנית התהליכים שלי התחילו באהבה עצמית ששינתה את חיי.

ביום ראשון נפתחת קבוצה נוספת של אהבה עצמית.

 

הפרוייקט מורכב משני שלבים משני שלבים

בשלב הראשון, אני מעלה 21 סרטונים כל סרטון בנושא אחר עם חיבור לאהבה עצמית, תרגול מנטרה, לכתוב  3 דברים שאנו אוהבים על עצמנו.

 

בשלב השני, נתרגל מדיטציה 21 יום לשחרור חוויות בהן לא הרגשנו אהובים ולא הרגשנו מוערכים, נרפא נסלח ונשחרר.

 

ולסיום מפגש זום לקבוצה עם תהליך יחודי.

וכל זה מתנהל בקבוצת ווטסאפ סגורה עם תמיכה 24/7 שלי.

והפרוייקט המדהים הזה ומשנה החיים הזה עולה בסך הכל 199 ₪.

 

לפרטים והרשמה הכנסו ללינק

 https://lahavsworld.vp4.me/selflove

 

כמו כן פרוייקט החגים חוזר בגדול

כל מי שמרגיש קשיים סביב החגים מול המשפחה ורוצה הפעם לחוות חג קצת אחר יותר שליו ויותר רגוע עם הרמוניה מול האנשים במשפחה מוזמן ליצור איתי קשר

 

הפרוייקט כולל

שיחה טלפונית לאבחון האינטראקציה בתול המשפחה המורחבת ומה עומד מאחוריה אילו שיעורים עדיין לא נלמדו.

3 מפגשים בזוג או הטלפון בהם ננקה את אותן חוויות שיצרו אמונות בין חברי המשפחה.

מפגש אחרון בו אנחנו  נשנה את המצב מול המשפחה וניצור אידיליה בתוך שולחן החג.

והעלות בסך הכל 750 ₪.

מוזמנים ליצור עימי קשר בפרטי ונצא לדרך.

 

וכמו כן, התחברתם ? מעוניינים בשיחה אישית

שיחת יעוץ טלפונית מתנה למשך 20 דק'

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור לתיאום

 

 

עלות כל הפרוייקט 199 ₪

מי שמעוניין שיכתוב אני בתגובה או שישלח הודעה בפרטי ואשמח לצרפו לקבוצה החדשה.

 

באהבה

לי-אור ♥♥


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה