יום ראשון, 13 בספטמבר 2020

הקשבה וכיצד משפיעה על חיינו בכלל ועל זוגיותנו בפרט

 

הקשבה וכיצד משפיעה על חיינו בכלל ועל זוגיותנו בפרט

 

"אתה לא מקשיב לי" זה המשפט הקבוע שהוא שמע ממנה "כל פעם אחרי שאני משתפת אותך ועושה משהו אתה מתפלא או כועס וכשאני חוזרת ואומרת שאמרתי לך על זה ואפילו הסכמת אתה מתפלא, אתה פשוט לא מקשיב לי" .

 

בכל נישואיי זו היתה תחושתי ועל כך אני שומעת כל כך הרבה נשים שמגיעות אלי, גם מגברים אגב.

 

מישהי חכמה פעם אמרה לי יש לנו 2 אוזניים ופה אחד את חושבת שזה סתם? זה נוצר כדי שקודם נקשיב ואחר כך נדבר.

 

להקשבה יש 2 צדדים הראשון הוא הקשבה פנימית, ללמוד להקשיב לעצמנו ולשם כך אנו  צריכים להזיז את האגו, את מה יגידו עלי, את החששות, ולהסכים להקשיב לקולנו הפנימי.

 

וישנה ההקשבה לאחר בכלל ולבני זוגנו בפרט.

 

אישית, אני זוכרת את עצמי בהקשבה כבר מגיל צעיר יחסית כבר בגיל ההתבגרות בתיכון היו ממש "עולים לרגל" אלי לספר לי את הצרות והייתי מייעצת, בשלבים מאוחרים יותר כשהייתי נוסעת באוטובוס היו מתיישבים לידי והיו מספרים לי את כל קורות חייהם.

אבל, אף אחד לא הקשיב לי, בבית מעולם לא היתה הקשבה רק חוקים קשים ואני הייתי כל כך מנותקת מעצמי שמה הפלא שקיבלתי את זה כשיקוף מהסביבה שלא הקשיבה לי. (מדהים שבדיוק על זה העברתי אתמול חיווט).

 

כשאנחנו לומדים להקשיב לאחר אנו לא רק שומעים ומבינים אותו זה מפתח אצלנו את האמפטיה ואנו גם לומדים להקשיב בין המילים, לעיתים מה שאנו אומרים מסתיר כאב עמוק יותר ולכן חשוב להעמיק מיומנות זו.

 

חשוב להבין שכשלא קשובים אלינו זה השיקוף לכך שאנו לא קשובים לעצמנו שהרי זהו שיעור ואנו כבר יודעים שכדי לעבור שיעור אנו מקבלים אותו כשיקוף מבחוץ.

 

ואיך הקשבה משפיעה על הזוגיות? ועל המיניות?

 

כשאין הקשבה בזוגיות

א. התקשורת לא במיטבה קשה לתקשר עם אדם שלא מקשיב לנו או שאנחנו לא מקשיבים לו

ב. זה יוצר תחושת בדידות ותחושה של חוסר שייכות, כשלא מקשיבים לי אני בעצם מרגיש שלא רואים אותי שאני לא מעניין אף אחד.

 

חוסר הקשבה שלנו כלפי האחר או כשלא מקשיבים לי פוגע בתקשורת שלנו בחיי הזוגיות. כשאין הקשבה אין דיאלוג אלא מנהלים מונולוג, כל צד שמרגיש שלא קשובים אליו זה מביא לכעסים שנצברים בבטן ובסופו של דבר מתפרצים כמו הר געש.

 

כשאני מגיעה לטפל בחוסר הקשבה בטיפולים אני תמיד מנסה להבין מהיכן מגיע חוסר ההקשבה.

 

השבוע היתה לי מטופלת וטיפלנו בחוסר הקשבה.

 

עלו שם חוויות בהן הוריה לא היו קשובים אליה, זה פגע בערך העצמי שלה וזה עבר כמה וכמה גלגולים, וכל עוד היא נשארה בחוסר הקשבה זה המשיך גם בנישואיה מה שבסופו של דבר גרם להתפרקותם.

 

מצאנו שחוסר ההקשבה שחוותה השפיע על חוסר ההקשבה שלה לעצמה עד לרמה שלכל דבר שעשתה היתה זקוקה לחיזוקים חיצוניים שאותם לא קיבלה כי לא הקשיבו לה וזה יצר אצלה חוסר בטחון עצמי עצום. זה היה כמו הביצה והתרנגולת. חוסר בטחון הזין את חוסר ההקשבה וחוסר ההקשבה הזינה את חוסר הביטחון.

 

לגבי מיניות

כשאנו לא קשובים לעצמנו זה בהכרח משפיע על המיניות שלנו.

זה מוביל למיניות מרצה, לא להקשיב לנו זה לא לדעת מה עושה לנו טוב ומה לא, זה לעשות דברים בניגוד לרצון שלנו עבור עצמנו, ולעשות מינית דברים עבור בן הזוג שלנו לא טוב איתם אבל אנו לא מספיק בהקשבה לכך, זה עשוי להגיע לרמות של תחושת אינוס ממש.

 

חוסר הקשבה במיניות הוא אף מסוכן יותר.

 

היתה לי מטופלת שכששכבה עם בן זוגה הוא התעקש לעשות משהו שהיא ממש לא רצתה, הוא לא שמע אותה כי לא היה קשוב חוץ מלעצמו, הוא הכאיב לה היא ביקשה שיפסיק היא בכתה הוא לא שמע והיא, היא חוותה את אותה פעם ממש כאונס, שלקח לה שנים רבות לשחרר.

 

הקשבה כפי שכבר אמרתי היא גם הקשבה לקולות הפנימיים אבל גם לגופנו וכשאין הקשבה לגופנו אין חיבור לעצמנו ואז אנו לא יודעות מה טוב לנו ומה לא, אני שומעת על כל כך הרבה נשים שמתלוננות שאינן מגיעות לאורגזמה ותולות את האורגזמה בבן הזוג אך היא מתחילה לפני הכל בהקשבה לגופנו.

 

מיניות בנויה מהקשבה, הקשבה לגוף שלנו, לצרכים שלנו, למה שעושה לנו טוב וכמו שכבר הסברתי בעבר קשור לתקשורת מינית, חשוב לנו לגלות מה אנחנו אוהבים ולדבר את זה להגיד לבן הזוג שלנו מה אנו אוהבות ושהוא יגיד מה הוא אוהב אבל אם לא תהיה הקשבה הן בשיחה והן בזמן מעשה האהבה לא נהיה קשובים אחד לשני ולגוף אחד של השני המיניות לא תמריא תהיה בסופה אכזבה ותחושת החמצה וגם פחות איפשור להגיע לשיא ולחיבור אליו אנו כה כמהים להגיע.

הקשבה כל כך חשובה בחיים בכלל בזוגיות  ובמיניות בפרט.

 

אז נקו אוזניים חיצוניות ופנימיות ותתחילו להקשיב לבני זוגכם, לאנשים הקרובים אליכם, ותרגלו הקשבה לאחר ומתוך כך גם הקשבה לעצמכם.

 

הקשבה היא אבן הדרך המשמעותית בתוך התקשורת בכלל ותקשורת זוגית בפרט ותמיד תזכרו 2 אוזניים ופה אחד הבריאה לא סתם יצרה אותנו בצורה הזו כדי שנקשיב לפני שנדבר.

 

וכשאנו חווים קושי בהקשבה זה אומר שאנו עוברים שיעור בהקשבה אז חשוב להכנס לתת מודע, להכנס לילדות ולהבין מהיכן חוסר ההקשבה מגיע, אם שלנו כלפי האחר ואם של האחר כלפינו, מהמקום של לא שומעים אותי משמע אני לא קיים, איפה זה פוגש אותי ושם לעשות עבודה פנימית.

 

דבר חשוב נוסף להבין שגם הקשבה קשורה לאהבה עצמית. ככל שאנו אוהבים את עצמנו יותר אנו קשובים לעצמנו יותר ואז לומדים הקשבה לאחר אך לא ממקום של הקשבה על חשבוני אלא מתוך איזון בין הקשבה לאחר והקשבה לעצמי. מה שמשאיר אותנו באיזון.

 

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ טלפונית מתנה בה נאבחון מה קוןרה אצלכם בתת מודע ומהיכן הדברים מגיעים.

 

כמו כן פרוייקט אהבה עצמית  ממשיך חודש וחצי ימים בהם אנו לומדים להתחבר ולאהוב את עצמנו.

חלק ראשון, 21 סרטונים כל אחד בנושא אחר עם חיבור לאהבה עצמית, תרגול אהבה עצמית, ועוד.

 

חלק שני, מדיטציה בה משחררים חוויות בהן לא הרגשנו אהובים ולא הרגשנו מוערכים, שחרור ריפוי וסליחה אותה מתרגלים 21 יום.

 

ולסיום מפגש זום קבוצתי עם תהליך יחודי לקבוצה.

תהליך קסום בקבוצת ווטסאפ יחודית עם תמיכה שלי 24/7.

 

לפרטים והצטרפות הכנסו ללינק

https://lahavsworld.vp4.me/selflove או פנו אלי בפרטי.

 

באהבה

לי-אור 💜 💛


תגובה 1:

  1. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים להפסיק לשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אלי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזוהי עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אלאבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק