יום חמישי, 18 ביולי 2019

זוגיות במשבר - השוואתיות והקטנה

#זוגיות_במשבר#זוגיות_ומיניות#הקטנה

השוואתיות והקטנות

עד כמה אנו צריכים אישורים מבני הזוג
מכירים את זה שאתם עושים משהו או רוצים לעשות משהו ואז שומעים על מישהו קרוב שעשה משהו דומה ואיזה תוצאות היו לו והמחשבה שעולה לכם היא וואו אני לא חושב/ת שאעמוד בסטנדרטים האלה... לעולם לא אגיע לרמה כזו...
אני מדברת על השוואתיות ברמה שאתם תמיד חוששים ומרגישים שתצאו עם היד על התחתונה.
יכולה לספר לכם שבתור ילדה אמא שלי תמיד עשתה לי השוואתיות ביני לבין כל אחד אחר ביני לבין בת דודתי תמיד היא היתה המושלמת ואני אני בצל שלה, בגיל ההתבגרות כשלמדה איתי בת דודה שניה שהאמהות שלנו היו חברות טובות אימי עשתה השוואות כל הזמן ביננו, במיוחד בציונים בתעודה, וכשאמא שלה אמרה שהיא תלמידה מצוינת ומבחינת אמא שלי לי היו ציונים פחות טובים זה תמיד נגמר במכות תמיד הייתי כלום ואפס ולא שווה. 

אז מהיכן זה מגיע? 

כשאתם גדלים תחת השוואתיות כשההורים עשו לכם השוואות ביניכם לבין אח/אחות/חבר/ קרוב משפחה/ או אפילו אליהם כשהיו בני גילכם ואתם תמיד מצליחים פחות, האמונה הזו שתמיד יותר טובים מכם מחלחלת בעוצמה. 
ואז כשאתם רוצים לפרוץ ולהגשים משהו חדש ומישהו נוסף עושה את אותו הדבר, יש לו רעיון דומה, הדבר הראשון שקופץ הוא השוואתיות ותמיד תמיד תרגישו שאתם פחות טובים, פחות מוצלחים, שתצאו עם ידכם על התחתונה, זה עשוי אפילו לשתק ברמה שיש רעיון אך הוא לא ייצא לפועל מתוך אותו שיתוק....

אז מה עושים? 

ראשית סולחים, סולחים למי שהיה ביקורתי ושיפוטי כלפיכם ויצר את ההשוואתיות הזו, מבינים שמהות השיעור היא ללמוד להאמין לעצמכם, ללמוד את ערככם האמיתי לא דרך מה שאומרים מבחוץ אלא באמת מתוככם, ללמוד באמת עד כמה אתם עוצמתיים, עד כמה אתם מוצלחים ועד כמה ערך יש לכם לתת. 
ולשחרר, לשחרר את אותן חוויות שיצרו את המשוואה הזו של השוואתיות = כשלון / השוואתיות = נחיתות
וכשתשחררו זאת תרגישו שיצאתם לחופשי כמו לצאת מכלא 
אני כבר יצאתי מאותו הכלא ומה איתכם? 

באהבה 💗לי-אור 💜 💛

תגובה 1: