יום חמישי, 11 בפברואר 2021

 

הקשר עם האב והשכלותיו על זוגיות

במפגש הקודם דיברתי על הקשר אל האמא ועד כמה זה משפיע עלינו ועל הקשר לזוגיות.

היום אני רוצה לדבר על האב על הקשר איתו ועד כמה הוא משפיע על הזוגיות שלנו.

 

זה לא סוד שמערכת היחסים של כל בת עם אביה היא כמו הדגם הראשון של מערכת יחסים זוגית וזה גם לא סוד שאנחנו לרב בלי לדעת ממגנטים לחיינו גבר שהוא כמו האבא שלנו.

 

הקשר עם האבא בעצם מתחיל כבר בהיותנו ברחם.

האם האבא שותף להריון, או מנותק, האם האבא מלטף את הבטן שזה להרעיף עלינו כעובר אהבה או רק ליד אבל לא ממש חלק, כל אלה כבר מהשלב הראשון יוצרים את תחושת האהבה והשייכות של העובר לעולם, למשפחה להורים.

 

אני מכירה אבות שהיו שותפים מלאים להריון בין אם זה לדבר לבטן, אפילו לתת לעובר כבר בשלב הזה שם, לבין ללטף את הבטן, בין אם לשיר לבטן או לשים לה שירים שישפיעו על העובר.

ומכירה גם אבות שלא היו בטוחים ברצון שלהם להפוך לאב, שהאבהות הפחידה אותם ואז הדרך הקלה ביותר שלהם היתה התעלמות מה"בעיה" עד שהיא באמת תהיה כאן ונצטרך להתמודד איתה.

האב לא נושא את העובר בבטנו כך שכל הרגשות האמהיים שיש לאם לא מתפתחים אצלו, אך הוא יכול לבחור האם להיות חלק מההריון או אאוטסיידר להריון.

במקרה הראשון הילד שנולד הרגיש אהוב ושייך עטוף ורצוי

במקרה השני הילד שנולד הרגיש לא אהוב, לא רצוי, לא שייך, אולי אפילו שהוא מהווה סכנה לזוגיות של ההורים שלו, מה שיגרום לו במהלך ילדותו להקטין את עצמו, כמה שפחות שיראו אותו כדי שלא יהווה איזה מעמסה על הוריו.

 

אז כן תודעות של הקטנה, של לא שייך, של לא רצוי, כבר מתחילות להתהוות מהרחם, לעיתים מזמן ההתהוות ברחם, ולעיתים אף מגלגולים קודמים.

 

היתה לי מטופלת שנכנסה להריון לא מתוכנן היא מבחינתה קיבלה את התינוקת באהבה רבה, מבחינתה כל הריון ברוך הבא.

האב פחות רצה ואז התחילו בעיות עם  ההריון אובחנה בעיה בריאותית וכל ההריון האם היתה לחוצה שהתינוקת שתיוולד תהיה בריאה ולא ישר יכניסו אותה לחדר ניתוח.

האבא תמך באמא במצבי הרוח והפחדים שלה אך לא היה ממש שותף בהריון,  לעיתים אפילו האשים את האם על שנכנסה להריון.

כשחזרו הביתה מבית החולים הוא התעלם מהתינוקת שנולדה, במשך 3 חודשים, והאם כל כך נלחצה מכך, כל הזמן פחדה שהתינוקת לא תרגיש דחויה ונטושה, ולא רצויה ולכן העניקה לה כמה שיותר אהבה.

אחרי 3 חודשים האבא התעשת והבין שהתינוקת נמצאת והיא לא הולכת לשום מקום ואז הוא התחיל להתקרב אליה ולבסוף הפכה להיות בבת עיניו, אך אותה תקופת הריון ו3 חודשים ראשונים בהם הוא לא התייחס והתעלם ממנה יצרו אצלה את תחושת הלא שייכת, תחושת הלא רצויה ולא אהובה.

 

כשהורים מתגרשים ולמרות שיש קשר הדוק לעיתים אפילו האב יכול להגיע ולראות את הילדים מתי שנוח, זה אומר גם כמה פעמים בשבוע ולעיתים יש משמורת משותפים שחלק מהזמן הם עם האם חלק מהזמן הם עם האב אך ישנם ילדים שחווים זאת כנטישה ולמה ?

עצם העובדה שבעבר האב היה בבית וזמין להם כל הזמן ועכשיו הוא גר בנפרד הם חווים את הנטישה הזו למרות שבאופן אובייקטיבי אין בכלל נטישה. זה רק מזווית הראיה של הילד.

יש מצבים שלהיפך הילדים מאושרים כי עכשיו יש להם 2 בתים 2 חדרים הם מזמינים חברים לפעמים לבית האם לפעמים לבית האב ומרגישים מאושרים יותר.

לעיתים דווקא אחרי הגרושים לאב יש יותר זמן להיות עם הילדים מה שלא היה לו כשהיו נשואים והיה טרוד בענייני פרנסה.

 

כל מקרה הוא כמובן לגופו וכל סיטואציה בודקים אותה בפני עצמה ומטפלים בה.

 

מעבר לכך יכולים להיות 2 ילדים באותו הבית ואחד יחווה תחושת חוסר שייכות ונטישה ולא רצוי ואילו השני ירגיש אהוב ושייך ורצוי

איך זה קורה ?

אנחנו כבר יודעים שלכל אחד יש את סך החוויות שהוא סוחב בתוכו אם מהגלגול הנוכחי אם מגלגולים קודמים וכן גם מהרחם, מההתהוות ומהלידה.

כל אותן חוויות הן שמשפיעות על אותה תודעה שנוצרת לנו בתוך התת מודע.

 

ואתם בטח שואלים איך זה משפיע על הזוגיות ?

כשילד מרגיש שהוא אהוב ושייך גם בזוגיות אלו תהיינה התחושות ולכן יהיה לו מספיק בטחון בבן/ת הזוג.

 

אך מה קורה כשיש תחושת חוסר שייכות וחוסר אהבה ולא רצוי?  בכל רגע ורגע בזוגיות בכל סיטואציה יחפשו איפה הם לא רצויים איפה הם לא אהובים איפה בן/בת הזוג העניקו יותר אהבה למישהו אחר על פניהם, תחושת חוסר השייכות והלא רצוי ולא אהוב ינהלו אותם במהלך הזוגיות ובעצם יקשו על התנהלות הזוגיות ולעיתים רבות תביא לפרידה. העניין הוא שגם בזוגיות הבאה יחזרו אותם התסמינים מאחר והתודעה הזו נמצאת בתוך אותו אדם עוד משחר ילדותו ולא קשור לבן הזוג שינסה לעשות הכל כדי שירגיש אהוב ורצוי ושייך.

 

אז מה עושים ?

ראשית, מזהים שיש עניין במערכת היחסים עם האב

שנית, עושים עבודה פנימית על אותן תודעות שצפו מול האב

שלישית עושים תהליך מול האב בו מגיעים לסליחה מלאה מולו.


לתהליך סליחה מול האב השאירו הודעה בתגובה


להצטרפות לפרוייקט אהבה עצמית בה נחזק את האהבה העצמית בלי קר לשום קולות חיצוניים וכך גם נוכל למגנט את הזוגיות האופטימלית ביותר עבורנו הכנסו ללינק

פרוייקט אהבה עצמית


באהבה ♥ 

לי-אור ♥♥

2 תגובות:

  1. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי שירה אליהו ואני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אלאבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אלאבה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אלאבה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {dralaba3000@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......

    השבמחק
  2. אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של דר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/ווטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

    השבמחק